PDA

Επιστροφή στο Forum : Ειναι ο χριστιανισμος εβραικη η ελληνικη θρησκεια?


domresvanis
21-09-08, 14:33
Τελικα ποια ειναι τα κοινα του Χριστιανισμου και του Ελληνισμου?
Ποιος αγαπησε τον χορο,τον ερωτα,την τεχνη,την ομορφια,το θεατρο,την επιστημη,την γυναικα,την αληθεια,την ερευνα ,τους αγωνες(Ολυμπιακους),τα μυστηρια,και
ποιος αρνηθηκε,κυνηγησε,απειλησε,εκτελεσε και ατιμωσε οσους πιστευανε στα παραπανω?
ποιος απειλουσε με αφορισμο τους Ελληνες εαν κανανε επανασταση εναντια στους Τουρκους?
και τελικα γιατι ο θεος στα ιερα βιβλια του Χριστιανισμου πολλες φορες απειλει με αφορισμους καταρες και φωτιες τους Ελληνες και τους Κρητες?
και μηπως η καθε μονοθειστικη θρησκεια ειναι το τελειο συστημα υποταγης και ελενχου του νου του καθε ανθρωπακου που με τον φοβο και την ενοχη της αμαρτιας αλλα και την υποσχεση μιας αλλης (μελλοντικης) καλυτερης ζωης καθεται στα αυγα του και μοιρολατρικα υπομενει την μαυρη του την μοιρα και δεν ψαχνει,δεν αμφισβητει και δεν αντιδραει στο εκαστοτε συστημα και κατεστημενο που εχει ενταχθει απο τοτε που γεννηθηκε?
:shutup: :mad: :D

Vinyl Break
21-09-08, 22:10
Η κλασσική εβραϊκή παράδοση που κληρονόμησε και ο Χριστιανισμός και το Ισλάμ, παρ' όλο που προέρχεται από μια κοινωνία που με κανένα τρόπο δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αρχαϊκή, πρωτόγονη ή άγρια, προσφέρει μια τέλεια εικόνα αυτής της κατάστασης. Ο θεός δημιούργησε τον κόσμο και τους ανθρώπους, εδιάλεξε ανάμεσα σ' αυτούς μια φυλή στην οποία μια σειρά από θεόπνευστους «ήρωες» -Αβραάμ, Ισαάκ, Ιακώβ και τελικά Μωυσής-παρουσίασαν τους νόμους του Θεού.
Αυτές οι κοινωνίες μπορούν να ονομαστούν ετερόνομες γιατί θεωρούν τους νόμους τους δοσμένους από κάποιον ανώτερο Άλλο και συνεπώς απαγορεύουν στον εαυτό τους οποιαδήποτε μεταβολή αυτών των νόμων. Από την σκοπιά όπου τοποθετηθήκαμε, η σχέση αυτών των κοινωνιών με την παράδοση μπορεί να ονομαστεί παθητική. Μια ιστορική στροφή, καλύτερα ρήξη, εμφανίζεται με την αρχαία Ελλάδα και ξανά μετά από πολλούς αιώνες στην δυτική Ευρώπη. και στις δυο αυτές περιπτώσεις η σχέση με την παράδοση αλλάζει και μπορεί να ονομαστεί ενεργητική. Η αλλαγή αυτή είναι φυσικά οργανικά συνδεδεμένη με αυτό που συνιστά την απόλυτη ιστορική ιδιομορφία της αρχαίας Ελλάδας, τη δημιουργία για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία μιας κίνησης προς την αυτονομία, δηλαδή την ελευθερία, σε σχεδόν όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής, κατά πρώτο λόγο στην πολιτική με τη δημιουργία της δημοκρατίας και στη σκέψη με τη δημιουργία της φιλοσοφίας και της επιστήμης.
Η δημιουργία αυτή ισοδυναμεί βέβαια με μια ριζική ρήξη με την προηγούμενη κατάσταση πραγμάτων. Η Αθηναϊκή δημοκρατία, στην ουσία της, δεν έχει καμιά σχέση με τις ομηρικές ή μινωικές ή μυκηναϊκές βασιλείες όπως και η φιλοσοφία αναδύεται ως καταστροφή της μυθικής παράδοσης του κόσμου. Πχ και οι δυο πρώτοι ιστορικοί, ο Εκαταίος και ο Ηρόδοτος αρχίζουν τα συγγράμματα τους και τα δικαιολογούν με την βεβαίωση ότι αυτά που οι Έλληνες διηγούνται για το παρελθόν τους είναι παραμύθια. Εν τούτοις, αυτά με κανέναν τρόπο δεν σημαίνουν απεμπόληση ή λησμονιά της παράδοσης. Συμβαδίζουν με την διαμόρφωση μιας νέας σχέσης ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, που μπορεί να τη χαρακτηρίσει κανείς με δυο λέξεις φαινομενικά αντιφατικές, σεβασμός και μεταμόρφωση. Η αντίφαση αίρεται άμα σκεφτούμε ότι σ'; αυτό το πεδίο σεβασμός δεν σημαίνει τυφλή λατρεία και παγωμένη συντήρηση, αλλά αναζωογόνηση του παρελθόντος μέσω της μεταμόρφωσης των στοιχείων του που έτσι γίνονται σημαντικά για το παρόν.
Θα προσπαθήσω να κάνω κατανοητό αυτό που θέλω να πω με παραδείγματα από τον χώρο της τέχνης και ιδιαίτερα αυτού που ονομάζουμε λογοτεχνία. Ξέρουμε ότι ο Όμηρος έμεινε πάντα ζωντανός στην κλασσική Ελλάδα, τα ομηρικά έπη τα τραγουδούσαν στις γιορτές και τα παιδιά τα μάθαιναν στο σχολείο. Ξέρουμε όμως επίσης ότι μετά τον Ησίοδο και το έπος και το χαρακτηριστικό του μέτρο, το δακτυλικό εξάμετρο, εξαφανίζονται και ότι οι καινούργιοι ποιητές, ο Αρχίλοχος, η Σαπφώ και αυτοί που ακολούθησαν, δημιουργούν νέα μέτρα, νέα θέματα, νέες μορφές ποίησης. Αυτό δεν εμπόδισε τους κλασσικούς φιλόσοφους, Πλάτωνα και Αριστοτέλη, να παραθέτουν τους ομηρικούς στίχους στα φιλοσοφικά τους κείμενα. Αλλά μόνο στην αλεξανδρινή εποχή, εποχή παρακμής, με τα «Αργοναυτικά» του Απολλώνιου του Ρόδιου, εμφανίζεται μια προσπάθεια μίμησης των ομηρικών επών, φυσικά με πολύ μέτρια αποτελέσματα.
Αλλά το πιό λαμπρό παράδειγμα αυτής της δημιουργικής μεταμόρφωσης της παράδοσης μας το δίνει η Αθηναϊκή τραγωδία και η σχέση της με την άλλη προαιώνια μεγάλη ελληνική δημιουργία, τον μύθο. Όλοι οι λαοί έχουν ωραίους μύθους, αλλά μόνο οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι είναι αληθινοί, μεστοί από ανθρωπολογικά και κοσμολογικά νοήματα, αληθινά που παρουσιάζονται με μυθική μορφή. Είναι φυσικά αδύνατο να ξέρουμε ως ποιό βαθμό αυτό το νόημα των μύθων σε όλη του την έκταση και την ένταση μπορούσαν να το αφομοιώσουν και να το οικειοποιηθούν οι Έλληνες, ας πούμε του 6ου πΧ αιώνα. Λογικό είναι να υποθέσουμε ότι τουλάχιστον ασυνείδητα και υπόγεια τους άγγιξε, αλλιώς και οι μύθοι ως μύθοι δεν θα είχαν διασωθεί. Αυτό που εμφατικά ξέρουμε είναι ότι η τραγωδία, που με μόνη εξαίρεση τους «Πέρσες» του Αισχύλου και την «Μιλήτου Άλωση» του Φρύνιχου έχει ως αποκλειστικό θέμα της τους μύθους, αφενός αναλαμβάνει αυτό το νόημα, το κάνει προσιτό σε όλους, το πλουτίζει, ασφαλώς το μεταμορφώνει και του δίνει μιας εκπληκτικής έντασης και ενάργειας παρουσίαση με την ενσάρκωσή του σε ανθρώπινους χαρακτήρες και λόγους, αφετέρου εκσυγχρονίζει τους μύθους, τους πλέκει με τα καινούργια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Αθηναίοι του 5ου αιώνα.
Ταυτόχρονα βλέπουμε τους ποιητές να τροποποιούν και να πλουτίζουν την πλοκή των μύθων. Αναμφισβήτητη ένδειξη μας δίνει στην ποιητική του ο Αριστοτέλης, λέγοντας ότι η σημαντικότερη αρετή του τραγικού ποιητή είναι η μυθοσκοπία.
Θα έπρεπε να είχαμε το χρόνο να το δείξουμε αυτό πάνω σε συγκεκριμένα παραδείγματα. Θα περιοριστώ να αναφέρω την «Ορέστεια» του Αισχύλου, τις τρεις θηβαϊκές τραγωδίες του Σοφοκλή («Οιδίπους τύραννος», «Οιδίπους επί Κολονώ», «Αντιγόνη») και τις «Τρωάδες» του Ευριπίδη.. Συνοπτικά η τραγωδία ούτε επαναλαμβάνει το μύθο, ούτε τον χρησιμοποιεί σαν παθητικό υλικό. Στηρίζεται στις δυνατότητές του και δημιουργεί μια καινούργια μορφή τέχνης που της επιτρέπει, σε μια οργανική συνέχεια με το μύθο να παρουσιάσει καινούργια περιεχόμενα. Ανάλογες αναπτύξεις θα μπορούσε να κάνει κανείς για την αρχιτεκτονική, τη γλυπτική ή τη ζωγραφική όσο την ξέρουμε από τα αγγεία.
Από αυτή τη σκοπιά, τη δημιουργία μιας καινούργιας σχέσης με την παράδοση, ο μόνος αληθινός κληρονόμος της αρχαίας Ελλάδας είναι η δυτική Ευρώπη. Χωρίς να μακρηγορήσω, θα υπενθυμίσω πόσο ο δυτικοευρωπαϊκός πολιτισμός, από τον 11ο αιώνα και πέρα, και υπήρξε επαναστατικά δημιουργός και διατήρησε μια γνήσια σχέση με την παράδοση που είχε πίσω του, είτε λαϊκή, είτε «καλλιεργημένη». Η παράδοση αυτή περιλαμβάνει βέβαια κατά πρώτο λόγο τη χριστιανική κληρονομιά και αργότερα την ελληνορωμαϊκή κληρονομιά. Και σ'; αυτήν την περίπτωση, μιλώντας πολύ σύντομα, θα πάρω για παράδειγμα την καταπληκτική εξέλιξη της δυτικοευρωπαϊκής ζωγραφικής που αρχίζει με μια εκκλησιαστική εικονογραφία, παραφυάδα της βυζαντινής και από τον Giotto και μετά παρουσιάζει μια ακατάπαυστη δημιουργική ανανέωση που όμως είναι ταυτόχρονα μια αδιάκοπη οργανική συνέχεια ως το 1950. Το ίδιο ισχύει και για την μουσική που βγαίνει και από την εκκλησιαστική ρίζα του γρηγοριανού άσματος και από την φολκλορική ρίζα λαϊκών μελωδών, ρυθμών και τρόπων. Η βαθειά σχέση μεγάλων μουσικών δημιουργών, όπως οι κλασσικοί Γερμανοί, ο Chpin, o Musorsgy, o Albeniz, μ' αυτές τις ρίζες αλλά και η ικανότητά τους να μετουσιώνουν επαναστατικά τα στοιχεία της παράδοσης που χρησιμοποιούν είναι προφανείς. Το πιο έντονο παράδειγμα αυτής της σχέσης προσφέρει ίσως η δυτικοευρωπαϊκή φιλοσοφία η οποία, μέσα από τις συνεχείς τομές στην ιστορία της σκέψης που παρουσιάζει, εξελίσσεται πάνω σε ρητή αναφορά με την παράδοση της φιλοσοφικής θεολογίας του μεσαίωνα και της κλασσικής ελληνικής φιλοσοφίας.
Η περίπτωση της δυτικής Ευρώπης παίρνει για μας όλο το τραγικό της βάρος, αν την αντιπαραθέσουμε μ'; αυτά που έγιναν ή δεν έγιναν στο ανατολικό μέρος της άλλοτε Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, στο Βυζάντιο. Παρά το ότι το Βυζάντιο δεν υποχρεώθηκε να διασχίσει την περίοδο καθαρής βαρβαρότητας που υπέστη η δυτική Ευρώπη από τον 5ο ως τον 11ο αιώνα, ο πολιτισμός του μας δίνει στις μεγάλες του γραμμές μια στατική εικόνα απολιθωμένων μορφών. Η σχέση με την παράδοση εδώ είναι στείρα, μιμητική και επαναληπτική. Η ζωγραφική γίνεται μια εικονογραφία που πολύ γρήγορα φτάνει σε τυποποιημένες μορφές τις οποίες μετά απλώς επαναλαμβάνει μιμούμενη τον εαυτό της. Το ίδιο ισχύει και για την αρχιτεκτονική. Η τέχνη του λόγου μένει μια ισχνή και ανιαρή απομίμηση των αρχαίων προτύπων. Έξω από τη λαϊκή μουσική, που γι'; αυτή την περίοδο ελάχιστα ξέρουμε, η μουσική καθηλώνεται στο μονωδικό εκκλησιαστικό άσμα.
Δυο παραδείγματα μπορούν να συνοψίσουν τη βυζαντινή και μεταβυζαντινή πολιτισμική κατάσταση. Οι Βυζαντινοί κληρονόμησαν ό,τι περίπου σώζεται και σήμερα από την αρχαία ελληνική γραμματεία. Απ' αυτούς την παίρνουν και την μεταφράζουν οι Άραβες και αργότερα οι δυτικοευρωπαίοι. Οι Άραβες, όχι μόνο σχολιάζουν τον Πλάτωνα και ιδίως τον Αριστοτέλη, αλλά μέσα απ' αυτή την επαφή γεννούν τουλάχιστον δύο σημαντικούς φιλοσόφους, τον Αβικέννα και τον Αβερρόη.

Vinyl Break
21-09-08, 22:10
Για τους δυτικοευρωπαίους, η «ανακάλυψη» των αρχαίων ελληνικών κειμένων δημιουργεί έναν εκρηκτικό συγκλονισμό που βρίσκει το πρώτο του κορύφωμα στην Αναγέννηση, αλλά που οι δονήσεις του δεν σταματούν, περιοδικά διαπιστώνεται κάτι σαν επιστροφή στους Έλληνες. Τώρα τι κάνουν οι Βυζαντινοί; Απλώς αντιγράφουν τα αρχαία χειρόγραφα και τους σχολιαστές τους και κάπου κάπου προσθέτουν και κανένα σχόλιο.
Το άλλο παράδειγμα είναι ο Γκρέκο. Παινευόμαστε και ξιπαζόμαστε με τον Γκρέκο χωρίς να καταλαβαίνουμε τι σημαίνει η περίπτωσή του. Ο Γκρέκο είναι βέβαια βαθειά ριζωμένος στην χριστιανική παράδοση και ξεκινάει από βυζαντινούς τύπους. Αλλά το πέρασμά του από τη Βενετία και η εγκατάστασή του στην Ισπανία τον αλλάζουν ριζικά. Η ζωγραφική του σαφώς μαρτυράει την προέλευσή του πχ σε παραλλαγές χρωματικής ή στην περίφημη επιμήκυνση των προσώπων και των σωμάτων. Αλλά τα αριστουργήματα της ισπανικής εποχής «Η ταφή του κόμητος Οργκάθ», «Οι απόψεις του Τολέδου», «Η κυρία με τη γούνα» είναι αδύνατα και αδιανόητα στο Βυζάντιο ή στη Κρήτη του 17ου αιώνα. Οι σημερινοί Βυζαντινο-κάπηλοί μας δεν στέκονται μια στιγμή να αναρωτηθούν γιατί ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος έπρεπε να εγκατασταθεί στην Ισπανία και να γίνει El Greco; Το Βυζάντιο και η εποχή της Τουρκοκρατίας μας προσφέρουν το παράδειγμα ενός μεταελληνικού πολιτισμού που έχει κάποια γνώση της αρχαιότητας σε σχέση με αυτήν, αλλά που μένει καθηλωμένη σε μια μιμητική, εξωτερική και άγονη σχέση με την παράδοση.
Τέλος έρχομαι στο σύγχρονο ελληνικό δράμα. Τα κεντρικά στοιχεία του ελληνικού δράματος είναι, από τη μια μεριά, η τριπλή αναφορά που περιέχει για μας η παράδοση: Αναφορά στους αρχαίους Έλληνες, αναφορά στο Βυζάντιο, αναφορά στη λαϊκή ζωή και κουλτούρα, όπως αυτή δημιουργήθηκε στους τελευταίους αιώνες του Βυζαντίου και κάτω από την Τουρκοκρατία. Από την άλλη μεριά, η αντιφατική και, θα μπορούσε να πει κανείς, ψυχοπαθολογική σχέση μας με τον δυτικοευρωπαϊκό πολιτισμό, που περιπλέκεται ακόμα περισσότερο από το γεγονός ότι ο πολιτισμός αυτός έχει μπει εδώ και δεκαετίες σε μια φάση έντονης κρίσης και υποβόσκουσας αποσύνθεσης.
Η διπλή και ταυτόχρονη αναφορά στην αρχαία Ελλάδα και στο Βυζάντιο, που αποτέλεσε το επίσημο «πιστεύω» του νεοελληνικού κράτους και του πολιτιστικού κατεστημένου της χώρας οδήγησε και οδηγεί σε αδιέξοδο, κατά πρώτο και κύριο λόγο διότι οι δυο αυθεντίες που επικαλείται βρίσκονται σε διαμετρική αντίθεση μεταξύ τους. Ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός είναι πολιτισμός ελευθερίας και αυτονομίας, που εκφράζεται στο πολιτικό επίπεδο στην πολιτεία ελεύθερων πολιτών που συλλογικά αυτοκυβερνώνται και στο πνευματικό επίπεδο με την ακατάπαυστη επαναστατική ανανέωση και αναζήτηση. Ο βυζαντινός πολιτισμός είναι πολιτισμός θεοκρατικής ετερονομίας, αυτοκρατορικού αυταρχισμού και πνευματικού δογματισμού. Στο Βυζάντιο δεν υπάρχουν πολίτες, αλλά υπήκοοι του αυτοκράτορα, ούτε στοχαστές, μόνο σχολιαστές ιερών κειμένων. Η προσπάθεια συνδυασμού και συμφιλίωσής τους δεν μπορούσε παρά να νεκρώσει κάθε δημιουργική προσπάθεια και να οδηγήσει σε ένα στείρο σχολαστικισμό, όπως αυτός που χαρακτήριζε το πνευματικό κατεστημένο της χώρας επί ενάμιση σχεδόν αιώνα μετά την ανεξαρτησία και που επαναλάμβανε τα χειρότερα μιμητικά στοιχεία του Βυζαντίου. Καθ' όσο ξέρω, είμαστε ο μόνος λαός με μεγάλο πολιτιστικό παρελθόν που πρόσφερε στον κόσμο το γελοίο και θλιβερό θέαμα προσπάθειας τεχνητής επαναφοράς της γλώσσας που μιλιόταν πριν από 25 αιώνες. Ούτε οι Ιταλοί προσπάθησαν να ξαναζωντανέψουν τα λατινικά, ούτε οι Ινδοί τα σανσκριτικά. Και είναι εξίσου χαρακτηριστικό ότι ενώ η Δυτική Ευρώπη, στους δυο περασμένους αιώνες γέννησε δεκάδες λαμπρούς ελληνιστές, μόνο τρία ονόματα έχουμε που μπορούν να σταθούν αχνά στο ίδιο επίπεδο με αυτούς: Τον Κοραή, τον Βερναρδάκη και τον Συκουτρή -τον οποίο Συκουτρή οδήγησε χαρακτηριστικά σε αυτοκτονία ο φθόνος και το μίσος των κηφήνων του εν Αθήνησι Πανεπιστημίου. Περηφανευόμαστε ότι είμαστε απόγονοι των αρχαίων, αλλά για να μάθουμε τι έλεγαν και τι ήταν οι αρχαίοι πρέπει να προσφύγουμε σε ξένες εκδόσεις και σε ξένες μελέτες.
Αυτή η ίδια στάση έκανε ασφαλώς επίσης αδύνατη τη γονιμοποίηση της λαϊκής παράδοσης και τη μεταφορά της στο χώρο της έντεχνης παιδείας, με εμφατική εξαίρεση την ποίηση. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ο τεράστιος μουσικός πλούτος της λαϊκής μουσικής σε μελωδίες, ρυθμούς, κλίμακες και όργανα έμεινε νεκρός στα χέρια των νεοελλήνων συνθετών, όπως έμεινε άχρηστος και ο αρχιτεκτονικός και διακοσμητικός πλούτος της λαϊκής παράδοσης.
Τέλος, αυτή η αναφορά στα δύο μεγάλα παρελθόντα, με τον αποστειρωτικό τρόπο που ετέθη, είναι στη ρίζα της σχιζοφρενικής μας σχέσης με το δυτικοευρωπαϊκό πολιτισμό, του συνδυασμού ενός κακομοιριασμένου αισθήματος κατωτερότητας και μιας ψωροπερήφανης και αστήρικτης αυθάδειας. Έτσι παίρνουμε από τους ξένους τις BMW, τις τηλεοράσεις, τα κατεψυγμένα, κλπ, κλπ, χωρίς να μιλήσω για τα πακέτα Ντελόρ και τους βρίζουμε για την υποδούλωσή τους στην τεχνική και στον ορθολογισμό τους. Πράγματα που η δύση βέβαια δεν περίμενε τους νεοφώτιστους ελληνορθόδοξους για να τα κριτικάρει και να τα καταγγείλει η ίδια και που δεν απαλείφονται με μια ετήσια εκδρομή στο Άγιο Όρος.
Φαντάζομαι ότι δεν περιμένετε από μένα να δώσω συνταγές για το πώς θα μπορούσαμε να υπερβούμε αυτή τη δραματική βουβαμάρα που πολιτισμικά μας χαρακτηρίζει σήμερα. Για ένα πράγμα είμαι βέβαιος: αυτό που από την ελληνική ιστορία διαδόθηκε, γονιμοποίησε τον κόσμο και παραμένει σημείο αναφοράς και πηγή έμπνευσης είναι η αρχαία ελληνική δημιουργία και η ανάδυση μέσα από αυτήν των ιδεών της αυτονομίας και της ελευθερίας. Αν η δυτική Ευρώπη μπόρεσε, με τη σειρά της, να μεγαλουργήσει κι αυτή επί δέκα σχεδόν αιώνες, είναι και διότι μπόρεσε να συγκροτήσει μέσα από τις δυο Αναγεννήσεις, την κλασσική εποχή, το διαφωτισμό και τις μετέπειτα εξελίξεις, μια σχέση δημιουργικού διαλόγου κι όχι μιμητικής επανάληψης με τα αρχαία ελληνικά σπέρματα. Για μας σήμερα, αν είμαστε ικανοί να τον συγκροτήσουμε, ένας τέτοιος διάλογος που προϋποθέτει και τη βαθειά γνώση και το σεβασμό της λαϊκής μας παράδοσης δεν μπορεί παρά να είναι διπλός: και με τους αρχαίους και με την τεράστια πολιτιστική κληρονομιά της δυτικής Ευρώπης. Όπως το ανέφερα ήδη, και αυτός ο δυτικός πολιτισμός περνάει σήμερα μια βαθειά κρίση που δεν ξέρουμε αν και πότε θα μπορέσουν οι δυτικοί λαοί να την ξεπεράσουν. Είτε το θέλουμε είτε δεν το θέλουμε, στο ίδιο καράβι είμαστε μπαρκαρισμένοι κι εμείς και δεν εννοώ τις οικονομικές και διπλωματικές διασυνδέσεις. Αν μπορέσουμε να αφομοιώσουμε δημιουργικά τον απέραντο πολιτισμικό πλούτο που δημιούργησε η δύση -και που περιέχει έστω και ανεπαρκώς την αρχαία ελληνική αναφορά- θα μπορέσουμε ίσως να μιλήσουμε μια πραγματικά δική μας γλώσσα και να παίξουμε την παρτίδα μας σε μια νέα πολιτιστική συμφωνία. Αλλιώς θα εξακολουθήσουμε να βράζουμε στο ζουμί μας και να καλλιεργούμε την περιθωριακή μας ασημαντότητα.



Κορνήλιος Καστοριάδης από την ομιλία του στο Τριπόταμο της Τήνου πριν 15 χρόνια περίπου...
Προσοχή στα κόκκινα bold, εκεί είναι όλο το ζουμί της υπόθεσης..:rolleyes:

domresvanis
22-09-08, 10:19
Αν μπορέσουμε να αφομοιώσουμε δημιουργικά τον απέραντο πολιτισμικό πλούτο που δημιούργησε η δύση -και που περιέχει έστω και ανεπαρκώς την αρχαία ελληνική αναφορά- θα μπορέσουμε ίσως να μιλήσουμε μια πραγματικά δική μας γλώσσα και να παίξουμε την παρτίδα μας σε μια νέα πολιτιστική συμφωνία. Αλλιώς θα εξακολουθήσουμε να βράζουμε στο ζουμί μας και να καλλιεργούμε την περιθωριακή μας ασημαντότητα.



:rolleyes:]
Γεια σου Vinyl Break(sorry αλλα δεν ξερω το ονομα σου)..Καλα τα λεει ο Κ.Καστοριαδης αλλα θα ηθελα και την δικη σου πιο απλη ΚΑΙ συντομη γνωμη οσον αφορα τον Χριστιανισμο και τον Ελληνισμο.ΕΑΝ εχεις ορεξη και χρονο φυσικα......
ΜΕ φιλικους χαιρετισμους απο Αυστραλια και ευχες για ενα καλο Φθινωπορο...:shutup: :mad: :D

Vinyl Break
22-09-08, 17:34
Εξαρτάται τι θεωρούμε ελληνισμό..:bigsmile: Σίγουρα δεν έχουν καμμία σχέση.. Ο Ιουδαισμός πίστευε σε ΕΝΑΝ θεό και κατ επέκτασην σε μία εξουσία πολιτική θρησκευτική κλπ κλπ.. Το ίδιο και όλες οι μονοθειστικές θρησκείες.... Το θέμα είναι ότι σήμερα ο πολυθεισμός δεν αντιπροσωπεύει τίποτα (ούτε πολιτικά ούτε θρησκευτικά) Δεν έχουμε καμμία σχέση με τους Ευρωπαίους, αυτοί όπως λέει και ο Καστοριάδης είναι πλησιέστερα στην αρχαία ελληνική σκέψη, την αφομοίωσαν με τη Αναγγένηση, εμείς 200 χρόνια μετά είμαστε περισσότερο πιο κοντά στην Τουρκοκρατία παρά στους αρχαίους μας προγόνους..

Ο μπάρμπας στην Κορώνη που έλεγες...:D Κατάλοιπο της τουρκοκρατίας..
Δεν υπάρχουν θεσμοί ούτε αξιοκρατία...

Οι σύγχρονες προσπάθειες αναβίωσης της αρχαίας ελληνικής θρησκείας είναι μόνο γραφικές, άσε που σε πολλές περιπτώσεις είναι και φασίζουσες....:zip:

Vinyl Break
22-09-08, 17:35
Αν μπορέσουμε να αφομοιώσουμε δημιουργικά τον απέραντο πολιτισμικό πλούτο που δημιούργησε η δύση -και που περιέχει έστω και ανεπαρκώς την αρχαία ελληνική αναφορά- θα μπορέσουμε ίσως να μιλήσουμε μια πραγματικά δική μας γλώσσα και να παίξουμε την παρτίδα μας σε μια νέα πολιτιστική συμφωνία. Αλλιώς θα εξακολουθήσουμε να βράζουμε στο ζουμί μας και να καλλιεργούμε την περιθωριακή μας ασημαντότητα.



:rolleyes:]
Γεια σου Vinyl Break(sorry αλλα δεν ξερω το ονομα σου)..Καλα τα λεει ο Κ.Καστοριαδης αλλα θα ηθελα και την δικη σου πιο απλη ΚΑΙ συντομη γνωμη οσον αφορα τον Χριστιανισμο και τον Ελληνισμο.ΕΑΝ εχεις ορεξη και χρονο φυσικα......
ΜΕ φιλικους χαιρετισμους απο Αυστραλια και ευχες για ενα καλο Φθινωπορο...:shutup: :mad: :D


Γιάννη με λένε..:bigsmile:

STEL2
22-09-08, 18:32
"Σαούλ, Σαούλ, γιατί με διώκεις?"

Ετσι φαίρεται να είπε ο θεός στον ιουδαίο αξιωματικό σαούλ, αν και δεν υπάρχει κανείς μάρτυρας για το γεγονός...Ωραίο το παραμύθι, αλλα δεν εχει δράκο

Και τότε, ώ τότε, ο σαούλ, εγινε άλλος άνθρωπος, εγινε πιστός στον θεό, μετονομάστηκε σε Παύλο, και έφτασε μέχρι την ρώμη, να διδάξει, τον σαουλισμό, ή ιουδαϊσμό, αν προτιμάτε, τον οποίο εχουμε και εμείς σήμερα

Καμμία σχέση φυσικά με τον Ελληνισμό, και συνυπεύθηνοι σ' αυτό, ειναι και κάποιοι Βυζαντινοί Αυτοκράτορες, που αποτέλειωσαν οτι τι το Ελληνικό είχε απομείνει....

Vinyl Break
22-09-08, 19:32
"Σαούλ, Σαούλ, γιατί με διώκεις?"

Ετσι φαίρεται να είπε ο θεός στον ιουδαίο αξιωματικό σαούλ, αν και δεν υπάρχει κανείς μάρτυρας για το γεγονός...Ωραίο το παραμύθι, αλλα δεν εχει δράκο

Και τότε, ώ τότε, ο σαούλ, εγινε άλλος άνθρωπος, εγινε πιστός στον θεό, μετονομάστηκε σε Παύλο, και έφτασε μέχρι την ρώμη, να διδάξει, τον σαουλισμό, ή ιουδαϊσμό, αν προτιμάτε, τον οποίο εχουμε και εμείς σήμερα

Καμμία σχέση φυσικά με τον Ελληνισμό, και συνυπεύθηνοι σ' αυτό, ειναι και κάποιοι Βυζαντινοί Αυτοκράτορες, που αποτέλειωσαν οτι τι το Ελληνικό είχε απομείνει....

Ελα Στέλιο τώρα βαλτός είσαι? :p Ηταν διώκτης των χριστιανών, ήταν μόνος του όταν είδε το όραμα και παρόλα αυτά χάραξε στις απαρχές της την κύρια πορεία της θρησκείας..
Εκανε μια θρησκεία αγάπης θρησκεία μισαλλόδοξη, πριν καν ξεκινήσει..

Εχει γράψει ένα καλό βιβλίο η Λιλή Ζωγράφου αν θυμάμαι καλά...:cool:

deleted_member
22-09-08, 22:00
Παιδια τα πραγματα στο ερωτημα ηταν απλο και με τα οσα διαβασα εγω προσωπικα μπερδευτηκα παρα καταλαβα!!Το ερωτημα-->Ειναι ο χριστιανισμος Εβραικη η Ελληνικη Θρησκεια???

Για την απαντηση αυτη πρεπει να ανατρεξουμε σε ενα βιβλιο το οποιο ειναι καθε χρονο το νουμερο ενα στης πωλησεις ανα τον κοσμο!!! Την Αγια Γραφη!!Η Αγια Γραφη λοιπον χωριζετε σε δυο ενοτητες την παλαια και την Καινη Διαθηκη!!Η Παλαια Διαθηκη ηταν η συμφωνια που εκανε ο Θεος με τους Ισδραηλιτες (κοινως σημερα θα λεγαμε Εβραιους) και η Καινη Διαθηκη ηταν η νεα συμφωνια που εκανε με τους Χριστιανους!! (Να αναφερω οτι οι αρχικοι Χριστιανοι ηταν παλι Εβραιοι) Που ειναι τωρα η διαφοροποιηση??? η διαφοροποιηση με λιγα λογια ειναι οτι με την καταργηση της Παλαιας Διαθηκης και την δημιουργια της Νεας (Καινης) μονο οσοι Ασκουσαν πιστη στον Χριστό (Ο Γιος του Θεου που γεννηθηκε απο μια παρθενα Εβραιοπουλα την Μαρια με το ονομα Εμαννουηλ το οποιο ονομα εγινε με την βαπτιση του στον Ιορδανη ποταμο εγινε Χριστός (δλδ κεχρισμενος του Θεου) μονο λοιπον οσοι ασκουσαν πιστη στον Χριστό θα ειχαν την ευκαιρια να πανε στον παραδεισο!! Αυτοι λοιπον ονομαστηκαν ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ και αρχικα ηταν ΕΒΡΑΙΟΙ!!Μετεπειτα αρχισαν να περνουν τα συνορα της χωρας τους και να διαδηδουν την νεα αυτη θρησκεια σε ολα τα περατα της γης ξεκινοντας απο τα πιο κοντινα μερη οποτε εχουμε τον Αποστολο Παυλο στην Αθηνα πχ τον Ιωαννη στην Πατμο τον Παυλο στην Κρητη κτλ κτλ! Ο δε Χριστιανισμος μετεπειτα διασπαστηκε σε αρκετα παρακλιαδιακαι εχουμε τους ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ Ελλαδα-Ρωσια-Βουλγαρια και διαφορες αλλες χωρες!!Τους ΚΑΘΟΛΙΚΟΥΣ Ιταλια κτλ κτλ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ Γερμανια κτλ κτλ... Για να μην το μακρυγορω λοιπον σας λεω οτι ο Χριστιανισμος δεν ειναι Ελληνικος αλλα ουτε Εβραικος ξεκιναει απο τους πρωτους μαθητες του Χριστού(που ηταν Εβραιοι) και εχει τα μπλοκαμια του σε ολων τον Κοσμο με πολλα παρακλαδια Χριστοειδη.......Ενα ερωτημα καλο ειναι αυτο ομως..... Ποιος απο ολους τους δηθεν Χριστιανους (Ορθοδοξους-ευαγγελιστες-προτεσταντες-καθολικους-Γιαχωβαδες κτλ κτλ ) εχει οντως τα Αληθινα κρητηρια για να εχει την ευλογια του θεου????? Ποιος ειναι η αλιθινη Θρησκεια???? Ο καθενας λεει .... Η δικια μου!!! Βγαλτε ακρη:bored: :bored:

partizan44
22-09-08, 23:27
Τελικα ποια ειναι τα κοινα του Χριστιανισμου και του Ελληνισμου?
Ποιος αγαπησε τον χορο,τον ερωτα,την τεχνη,την ομορφια,το θεατρο,την επιστημη,την γυναικα,την αληθεια,την ερευνα ,τους αγωνες(Ολυμπιακους),τα μυστηρια,και
ποιος αρνηθηκε,κυνηγησε,απειλησε,εκτελεσε και ατιμωσε οσους πιστευανε στα παραπανω?
ποιος απειλουσε με αφορισμο τους Ελληνες εαν κανανε επανασταση εναντια στους Τουρκους?
και τελικα γιατι ο θεος στα ιερα βιβλια του Χριστιανισμου πολλες φορες απειλει με αφορισμους καταρες και φωτιες τους Ελληνες και τους Κρητες?
και μηπως η καθε μονοθειστικη θρησκεια ειναι το τελειο συστημα υποταγης και ελενχου του νου του καθε ανθρωπακου που με τον φοβο και την ενοχη της αμαρτιας αλλα και την υποσχεση μιας αλλης (μελλοντικης) καλυτερης ζωης καθεται στα αυγα του και μοιρολατρικα υπομενει την μαυρη του την μοιρα και δεν ψαχνει,δεν αμφισβητει και δεν αντιδραει στο εκαστοτε συστημα και κατεστημενο που εχει ενταχθει απο τοτε που γεννηθηκε?
:shutup: :mad: :D

Γενικα θα σου απαντησω,στο α'καιβ' ερωτημά σου οτι ναι οι παπαδες ηταν αυτοι που κυνηγησαν που απειλησαν..και αλλα πολλα αρνητικα που κατα καιρους τους εχουν προσαψει.
Τελευταια κυκλοφορησαν και οι επιστολες που εστειλε, παραμονες της Γερμανικης επιθεσης στην Ελλαδα,το Αγ.ορος προς τον Καγκελαριο της Γερμανιας Α χιτλερ και του ζητουσε να διασφαλισει την εδαφικη τους ακεραιοτητα και τελλος του ευχονταν μακροημερευση και καλη επιτυχεια στο θεαρεστο εργο του.
Σαν παραθεμα θα γραψω το τραγουδι απο το ροκ μιουζικαλ Hair,where do i go?
Mεσα απο αυτο βλεπουμε οτι ο ανθρωπος παντα ηταν ανυσηχος και αναζητουσε την αληθεια,για τη δημιουργια του και τον δημιουργο του.
Ειτε μεσω της Χριστιανικης,μουσουλμανικης,η αλλης θρησκειας...........
Τα εκτελεστικα τους οργανα(παπαδες-μουφτιδες)θα επρεπε λιγοτερο να μας απασχολουν....

Που πηγαίνω άραγε;
Ακολουθω τον ποταμο;
Που πηγαινω;
Ακολουθω τους γλαρους;

Που ειναι αυτο το κατι,
που ειναι αυτος ο καποιος
που θα μου πει γιατι ζω,γιατι πεθαινω;

κατω στα ρειθρα των δρομων
πανω ψηλα,στα λαμπυρισματα,
στην πολη μεσα
δεν υπαρχει αληθεια

Γιατι;
Γιατι ζω;
Γιατι πεθαινω;
Πες μου που πηγαινω;
Πες μου γιατι;
Πες μου που;

domresvanis
23-09-08, 02:04
...........
Και ΓΙΑΤΙ καλε μου φιλε πρεπει για να βρουμε την αληθεια για την δημιουργια και τον δημιουργο μας πρεπει να πιστευουμε σε μια θρησκεια η οποια πολλα παραμυθια μας λεει(μιλαω για τον χριστιανισμο αλλα και για πολλες αλλες θρησκειες ακομη) και δεν εχει καμμια σχεση με αυτο που ο καθενας μας εννοει με την λεξη Ελληνισμο ?
Τελικα ο ανθρωπος εχει τοσο αναγκη να πιστευει σε καποιο Θεο και σε καποια θρησκεια για να μπορεσει να επιβιωσει σε αυτη τη ζωη?
Η μηπως ειναι ενα καλοστημενο παιχνιδι(στο ονομα της κονομας αλλα και της υποταγης) και ειμαστε για αλλη μια φορα τα πιονια που παιζουν στο σκακι και καποιος αλλος τελικα ειναι ο νικητης?
:shutup: :mad: :D

laonikos6
23-09-08, 16:21
Ας ξεκινήσουμε την κουβέντα μας από το δεδομένο ότι και οι τρεις μονοθειστικές θρησκείες (Χριστιανισμός-Εβραίοι-Ισλάμ) έχουν σαν πατριάρχη τον Αβραάμ .Μεγάλη κουβέντα.
Οι εβραίοι δεν δέχονται τον Χριστό και γι αυτό οι αναφορές στις συναγωγές η στις μετά τον Μεσαίωνα μασωνικ.. στοές στρέφονται στον Ιωάννη τον Βαπτιστή σε αντίθεση με το κοράνι που τον δέχετε σαν προφήτη.Άλλη μεγάλη κουβέντα.
25 Δεκεμβρίου δεν γεννήθηκε ο Χριστός αλλά ο Μίθρας. Ο Βράχμα, ο Διόνυσος ο Ζαγρεύς. ο Όσιρις κ. άλλοι.
Από παρθένα Μητέρα γεννήθηκε ο Ορφέας ,ο Διόνυσος ο Ζαγρεύς , ο Απολλώνιος ο Τυανεύς, ο Όσιρις κ.α…
Νόμισμα προ κατακλυσμού Δευκαλίωνος (δες Νωε) ευρέθη με τον Ορφέα εσταυρωμένο.Άλλη μεγάλη συζήτηση .

http://www.geocities.com/xmorfos/orpheust.jpg (http://www.geocities.com/xmorfos/orpheus.jpg)

Ο Απολλώνιος ο Τυανεύς παρουσιάστηκε 3 ημέρες μετά τον θάνατο του στους 12 μαθητές του.Αναστήθηκε κατά σύμπτωση και ο Όσιρης ο Διόνυσος κ.α…
Το 395 ο θεοδώσιος ο μέγας (αλήτης ) στέλνει τον Αλάριχο και καίει 15.000 γυναικόπαιδα και ηλικιωμένους που πίστευαν στην πατρώα εθνική Θρησκεία στο αμφιθέατρο της Θεσσαλονίκης. Φθάνοντας από άκρη σε άκρη της Ελληνικής γαίας σφάζει τα ¾ των Ελλήνων που δεν δήλωσαν υποταγή στον χριστιανισμό.
Στην τελευταία αναφορά και μόνο σε αυτή θα βρούμε τη σχέση που ερευνούμε.
Σταματώ γιατί εκτός από Χριστιανός είμαι πρώτα Έλληνας.
Θα επανέλθω ήρεμος.

laonikos6
23-09-08, 17:38
Εκτός τον Κορνήλιο Καστοριάδη υπάρχει και μία άλλη απίστευτη μορφή ο Μιχάλης Ράπτης (πάμπλο) που και αυτός ήταν εβραίος όπως η Ρόζα Λούξενμπουρκ ο Μάρξ ο ‘Εγκελς ο Τρότσκι ο Στάλιν ο Αβρα.άμ Αυγού.ρης,ο Παντελής Πουλιόπουλος ο Χίτλ.ερ .Ολοι τους μαζί με τους θεωρητικούς δεξιούς είχαν τον ίδια αυτοσκοπό ‘’’την νέα τάξη πραγμάτων.’’’.

deleted_member
23-09-08, 17:51
Σταματώ γιατί εκτός από Χριστιανός είμαι πρώτα Έλληνας.
Θα επανέλθω ήρεμος.


Αγαπητε Νικολαε Εγω δεν σε θελω ηρεμο:) και σκοπευω τωρα αμεσως να σε φυτηλιασω:bigsmile: που ειναι ο Ελληνισμος μας????? Πιστευεις οτι σε 40 χρονια θα υπαρχει ΕΛΛΗΝΑΣ στην ΕΛΛΑΔΑ???? Δεν ξερω αν υπαρχουν επισημα στοιχεια (καλο ειναι αν καποιος ξερει να τα δηλωση για να παρουμε μια γευση) αλλα με τα οσα βλεπω γυρω μου και αναφερομε σε Ελληνες που παντρευονται Αλβανιδες-Βουλγαρες-Ρωσιδες κ ο κ και το αντιστροφο φυσικα Ελληνιδες να παντρευονται Αλλοδαπους αυτο φιλε μου ειναι η αρχη του τελους για την ΕΛΛΑΔΑ!!!Αγαπητε φιλε να ξερεις οτι σε 40 χρονια απο σημερα δεν θα εχουμε ΕΛΛΗΝΕΣ!!Θα τους ψαχνουν με το κυαλι να τους βρουν!!!Το ευτυχημα ειναι οτι εμεις θα εχουμε πεθανει η θα ειμαστε με το ενα ποδι στον ταφο (καθοτιν 82 ετων = χουφταλο) αλλα τα παιδια μας??? Που τα αφηνουμε?? Σε τι κοσμο??? (Να εχετε υποψιν σας οτι αυτο ηταν ενα μεγαλο σχεδιο των ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ωστε να Σπασουν την ΕΘΝΙΚΗ μας ταυτοτητα και με της παντρολογιες αυτες τα καταφεραν ΑΛΛΑ ΕΣΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ!!!)

laonikos6
23-09-08, 18:14
Αγαπητέ Γεώργιε ο Ελληνισμός αντέχει 2.300 χρόνια σκλαβιάς μέχρι σήμερα. Τώρα θα μας συνθλίψουν νομίζουν.. χα ..

Vinyl Break
23-09-08, 18:21
Αγαπητε Νικολαε Εγω δεν σε θελω ηρεμο:) και σκοπευω τωρα αμεσως να σε φυτηλιασω:bigsmile: που ειναι ο Ελληνισμος μας????? Πιστευεις οτι σε 40 χρονια θα υπαρχει ΕΛΛΗΝΑΣ στην ΕΛΛΑΔΑ???? Δεν ξερω αν υπαρχουν επισημα στοιχεια (καλο ειναι αν καποιος ξερει να τα δηλωση για να παρουμε μια γευση) αλλα με τα οσα βλεπω γυρω μου και αναφερομε σε Ελληνες που παντρευονται Αλβανιδες-Βουλγαρες-Ρωσιδες κ ο κ και το αντιστροφο φυσικα Ελληνιδες να παντρευονται Αλλοδαπους αυτο φιλε μου ειναι η αρχη του τελους για την ΕΛΛΑΔΑ!!!Αγαπητε φιλε να ξερεις οτι σε 40 χρονια απο σημερα δεν θα εχουμε ΕΛΛΗΝΕΣ!!Θα τους ψαχνουν με το κυαλι να τους βρουν!!!Το ευτυχημα ειναι οτι εμεις θα εχουμε πεθανει η θα ειμαστε με το ενα ποδι στον ταφο (καθοτιν 82 ετων = χουφταλο) αλλα τα παιδια μας??? Που τα αφηνουμε?? Σε τι κοσμο??? (Να εχετε υποψιν σας οτι αυτο ηταν ενα μεγαλο σχεδιο των ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ωστε να Σπασουν την ΕΘΝΙΚΗ μας ταυτοτητα και με της παντρολογιες αυτες τα καταφεραν ΑΛΛΑ ΕΣΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ!!!)


Πες τα Χρυσόστομε... Πιστεύει κανένας Κρητικός ότι είναι απόγονος των Φιλισταίων? Οταν ξέρουμε ότι η Κρήτη έχει ερημώσει 2 με τρεις φορές στην ιστορία της? Τελευταία φορά ήταν το 1400 τόσο περίπου επί Κομνηνών αν θυμάμαι καλά..
Πιστεύει κανένας Συριανός ότι είναι απόγονος των Φοινίκων όταν η Σύρος έχει ερημώσει 13 και βάλε φορές??? :cool:
Ε πολλοί πιστεύουν ότι είναι απόγονοι των Ελλήνων, αιματολογικά, όχι ιδεολογικά, γιατί εκεί οι Γάλλοι και οι Γερμανοί είναι πιο Ελληνες από πολλούς Νεοέλληνες...

Vinyl Break
23-09-08, 18:24
Αγαπητέ Γεώργιε ο Ελληνισμός αντέχει 2.300 χρόνια σκλαβιάς μέχρι σήμερα. Τώρα θα μας συνθλίψουν νομίζουν.. χα ..


Ο Ελληνισμός σαν ιδεολογία θα αντέξει 23.000 χρόνια, σαν θρησκεία δεν αντέχει ούτε 23 ώρες...

deleted_member
23-09-08, 18:29
Αγαπητε Νικολαε πολυ σωστα το ειπες τοτε ηταν ΣΚΛΑΒΙΑ!!!Τωρα ειναι εισαγωμενα μανεκεν και Αδωνις που γυρευουν μια μεσηλικα ενα γερο (κατα προτιμηση πλουσιο) και ετσι κλεινουν τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ νοικοκυρια!!!Αυτος ο εχθρος ειναι χειροτερος απο τους Τουρκους-Γερμανους-Ενετους-Σαρακηνους!!

laonikos6
23-09-08, 23:35
Αγαπητέ Ιωάννη εάν εσύ δεν αισθάνεσαι Έλλην με ότι συνεπάγετε αυτό δεν θα το αλλάξω εγώ ούτε τα άλλα 100 η 10000 εκατομμύρια των Ελλήνων πουʽʼίσωςʼʼ ρέει μέσα τους το αίμα της μαγκιάς.. Εγώ προσωπικά σε αυτόν τον ιερό τόπο είμαι αυτόχθων και διαιωνίζω αξίες των προγόνων μου. . Τώρα αγαπητέ Γεώργιε εάν οι σαβουρογαμ… βρίσκουν ουκρανά –πολωνά για την ικανοποίηση της αγαμίας τους δεν είναι όλοι οι Έλληνες έτσι…Εγώ αγαπητέ μου υποκλίνομαι σε μία Πατρίδα ,σε όλες τις Θρησκείες (ακόμη και στους Δριύδες ) και έχω μόνο μiα οικογένεια ..Εάν το θυληκό με χωρίσει και θα έχει δίκαιο θα βρώ μία Ελληνίδα μελαχρινή και ας είναι και 12ιστρια ..που να μπορεί να εκφράσει τα αισθήματά της και εγώ να την καταλάβω…
Το ʽσαγκαπω μανα μου ʽʼσε άλλους και όχι σε εμένα…
Θεός η οι Θεοί να με φυλάξουν.


Φιλικά Νικόλαος.

laonikos6
24-09-08, 02:04
[quote=laonikos6;18762]Ας ξεκινήσουμε την κουβέντα μας από το δεδομένο ότι και οι τρεις μονοθειστικές θρησκείες (Χριστιανισμός-Εβραίοι-Ισλάμ) έχουν σαν πατριάρχη τον Αβραάμ .Μεγάλη κουβέντα.
Οι εβραίοι δεν δέχονται τον Χριστό και γι αυτό οι αναφορές στις συναγωγές η στις μετά τον Μεσαίωνα μασωνικ.. στοές στρέφονται στον Ιωάννη τον Βαπτιστή σε αντίθεση με το κοράνι που τον δέχετε σαν προφήτη.Άλλη μεγάλη κουβέντα.
25 Δεκεμβρίου δεν γεννήθηκε ο Χριστός αλλά ο Μίθρας. Ο Βράχμα, ο Διόνυσος ο Ζαγρεύς. ο Όσιρις κ. άλλοι.
Από παρθένα Μητέρα γεννήθηκε ο Ορφέας ,ο Διόνυσος ο Ζαγρεύς , ο Απολλώνιος ο Τυανεύς, ο Όσιρις κ.α…
Νόμισμα προ κατακλυσμού Δευκαλίωνος (δες Νωε) ευρέθη με τον Ορφέα εσταυρωμένο.Άλλη μεγάλη συζήτηση .

http://www.geocities.com/xmorfos/orpheust.jpg (http://www.geocities.com/xmorfos/orpheus.jpg)

Ο Απολλώνιος ο Τυανεύς παρουσιάστηκε 3 ημέρες μετά τον θάνατο του στους 12 μαθητές του.Αναστήθηκε κατά σύμπτωση και ο Όσιρης ο Διόνυσος κ.α…
Το 395 ο θεοδώσιος ο μέγας (αλήτης ) στέλνει τον Αλάριχο και καίει 15.000 γυναικόπαιδα και ηλικιωμένους που πίστευαν στην πατρώα εθνική Θρησκεία στο αμφιθέατρο της Θεσσαλονίκης. Φθάνοντας από άκρη σε άκρη της Ελληνικής γαίας σφάζει τα Ύ των Ελλήνων που δεν δήλωσαν υποταγή στον χριστιανισμό.
Στην τελευταία αναφορά και μόνο σε αυτή θα βρούμε τη σχέση που ερευνούμε.
Σταματώ γιατί εκτός από Χριστιανός είμαι πρώτα Έλληνας.
Θα επανέλθω ήρεμος.
[/quo΄









Έτσι απλά θα το ξεχάσουμε.

laonikos6
24-09-08, 02:21
patizan...

domresvanis
24-09-08, 03:48
Νόμισμα προ κατακλυσμού Δευκαλίωνος (δες Νωε) ευρέθη με τον Ορφέα εσταυρωμένο.Άλλη μεγάλη συζήτηση .

http://www.geocities.com/xmorfos/orpheust.jpg (http://www.geocities.com/xmorfos/orpheus.jpg)
To οτι οι Χριστιανισμος οικειοποιηθηκε παρα πολλα στοιχεια ,ιδεες,συμβολισμους,αρχες κλπ κλπ απο τους Αρχαιους Ελληνες ειναι νομιζω γνωστο σε πολλους.Καποτε ειχα διαβασει το Πατερ Ημων ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΠΡΙΝ καταληξει στην γνωστη του μορφη και ΦΥΣΙΚΑ ηταν γραμμενο στα Αρχαια Ελληνικα.
ΥΠΕΡΟΧΟ το νομισμα με τον ΟΡΦΕΑ.Ξερεις που βρεθηκε ,του ποτε χρονολογηται και τι γραφει πανω?Μηπως ξερεις και τι συμβολιζει?

laonikos6
14-11-08, 17:54
Νόμισμα προ κατακλυσμού Δευκαλίωνος (δες Νωε) ευρέθη με τον Ορφέα εσταυρωμένο.Άλλη μεγάλη συζήτηση .


To οτι οι Χριστιανισμος οικειοποιηθηκε παρα πολλα στοιχεια ,ιδεες,συμβολισμους,αρχες κλπ κλπ απο τους Αρχαιους Ελληνες ειναι νομιζω γνωστο σε πολλους.Καποτε ειχα διαβασει το Πατερ Ημων ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΠΡΙΝ καταληξει στην γνωστη του μορφη και ΦΥΣΙΚΑ ηταν γραμμενο στα Αρχαια Ελληνικα.
ΥΠΕΡΟΧΟ το νομισμα με τον ΟΡΦΕΑ.Ξερεις που βρεθηκε ,του ποτε χρονολογηται και τι γραφει πανω?Μηπως ξερεις και τι συμβολιζει?

Αγαπητέ Κύριε βρήκες κάτι στο θέμα που μας ενδιαφέρει::::

domresvanis
14-11-08, 21:56
Aγαπητε Laonike πηρα αρκετες καλες γνωμες στο θεμα που μας ενδιαφερει απο τις απαντησεις στο forum αναμεσα σε αυτες και η δικια σου και σε ευχαριστω για το ενδιαφερον.Εδω στην Αυστραλια δεν γνωριζω νεους και οι πιο πολλοι ηλικιωμενοι δεν εχουν σχεδον καθολου μορφωση και οπως καταλαβαινεις δεν υπαρχει ενημερωση και τα πραγματα ειναι θολα.Σε ευχαριστω και παλι για το ενδιαφερον σου και θα τα πουμε συντομα.:shutup: :mad: :D

laonikos6
15-11-08, 14:20
Αγαπητέ Κύριε Καλήν εσπερινή εύχομαι σε εσάς και στον κόσμο όλο.
e-mail δέχομαι με χαρά και δεν το κρύβω από όλα τα μέρη της γης από Έλληνες και Φιλέλληνες. Με τιμά και μου δίδει πραγματικά μεγάλη χαρά. Για τον Χριστιανισμό τώρα πρέπει πιστεύω να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους. Τίποτε δεν έχουν να πουν οι εφευρέτες της εν λόγω θρησκείας περί ήθους αξιών και θρησκείας.
Τους εβραιους άστους...
Δεν έχω χρόνο τώρα αλλά θα επανέλθω.
Φιλικά Νικόλαος.